Case study linkowanej strony

W tym casy study wykorzystano wyłącznie linki z oferty:

http://lb.picabela.pl/linki-z-blogow/
http://lb.picabela.pl/linki-z-forow-internetowych/

Łączna liczba: 40 linków dofollow

Właściwości linkowanej strony:

  • Niewielki sklep internetowy sprzedający wybrane produkty z branży odzieżowej, modowej.
  • Strona nowa, nigdy wcześniej niepozycjonowana
  • Przed linkowaniem strona została zoptymalizowana oraz dodano unikalne opisy kategorii i produktów.

Pozycjonowane frazy

  • Ilość pozycjonowanych fraz: 19
  • Pozycje fraz przed pozycjonowaniem: Tylko jedna w TOP40, pozostałe poza TOP 100
  • Frazy ogólne dwu, trzy i czterowyrazowe
  • Nazwy kategorii i produktów (lecz nie długi ogon)
  • Poziom trudności w skali 1 – 10 wg naszej oceny : 6

Start i strategia

Rozpoczęcie linkowania: druga połowa września 2018

Zakończenie linkowania: początek lutego 2019

Linkowanie rozpoczęliśmy od pakietu http://lb.picabela.pl/linki-z-blogow/ średnio 10 linków na miesiąc. W głównej mierze linkowane były frazy typu exact match oraz partial match. W czwartym miesiącu dodaliśmy linki z forum z pakietu http://lb.picabela.pl/linki-z-forow-internetowych/

W całym okresie nie były dodawane żadne linki z innych źródeł.

Nie było żadnego dodatkowego podlinkowywania wpisów, ani przyśpieszania ich indeksacji.

Wyniki

  • Wrzesień 2018: Brak efektów
  • Październik 2018: Pojawiły się pierwsze efekty, jedna fraza osiągnęła pozycję TOP 7.
  • Listopad 2018: W drugim miesiącu w TOP 10 były już dwie frazy, a kolejne cztery frazy znacząco poprawiły swoje pozycje
  • Grudzień 2018: To miesiąc ustabilizowania aktualnych pozycji i wyjście pięciu kolejnych spoza TOP 100
  • Styczeń 2019: Kolejne wzrosty, już tylko 3 frazy poza TOP 100
  • Luty 2019: Zakończenie linkowania i jednocześnie miesiąc dający największe efekty. Wszystkie frazy wyszły spoza TOP 100 przy czym 11 osiągnęło min. TOP 10.
  • Marzec 2019: Następne efektywne (i efektowne) wzrosty dające poniższe rezultaty:

Liczba fraz w TOP 1: 1

Liczba fraz w TOP 2: 1

Liczba fraz w  TOP 4: 8

Liczba fraz w  TOP 5: 2

Liczba fraz w  TOP 7: 2

Liczba fraz w  TOP 8: 1

Liczba fraz w  TOP 9: 2

Liczba fraz w  TOP 10: 1

TOP 11: 2

Tylko dwie spośród 19 -stu fraz nie weszły jeszcze na pierwszą stronę Google, osiągając jednak pozycje nr 11 jako najwyższą.

Historia pozycji

Poniżej przedstawiamy historię pozycji dla danego miesiąca od początku rozpoczęcie linkowania.